Q-Man Oiler Premium Android

Q-Man Oiler Premium Android

Szanowni Państwo, ponieważ Q-Man Oiler cieszy się coraz większym uznaniem klientów, jak również rośnie zainteresowanie naszym produktem, postanowiliśmy wyjść naprzeciw Państwa oczekiwaniom i stworzyliśmy nową wersję produktu pod nazwą Q-Man Oiler Premium Android - pierwszy tego typu system zarządzany z aplikacji android. Jeśli chodzi o aspekt technologiczny dotyczący samego sposobu nadzorowania procesu smarowania pozostał on niezmieniony, dodany natomiast jest system łączności z aplikacją ANDROID, która to daje możliwości:

  • sterowania intensywnością smarowania (+50% i -50%)
  • odczytu bieżącego napięcia akumulatora- ładowania
  • monitorowania ilości oleju smarującego w zbiorniczku
  • monitorowania przejechanego dystansu od ostatniego napełnienia zbiornika oleju
  • zmiany trybu pracy na czasowy
  • monitorowania bieżącej prędkości
  • uruchomienia trybu serwisowego
  • licznik nastawny przebytego dystansu
  • maksymalna prędkość z jaką poruszał się motocykl w ramach dystansu licznika nastawnego
  • sygnalizuje każdy proces podawania oleju

Pragniemy uspokoić osoby które zakupiły już system Q-Man Oiler, że zmiana na opcję Premium, wiązać się będzie jedynie ze zmianą sterownika. Cały pozostały osprzęt wraz z okablowaniem pozostaje bez zmian. Zmianie nie ulega również sam kształt, jak i sposób mocowania sterownika.

Obsługa

Pobieramy aplikację ze strony w zakładce do pobrania, lub też poprzez Google Play pod nazwą Q-man Oiler. Instalujemy aplikację i przechodzimy do parowania urządzenia z aplikacją. Parowania dokonujemy na włączonym zasilaniu sterownika (włączony zapłon motocykla). Kod parowania bluetooth "1234". Po wykonaniu parowania urządzenia ze sterownikiem (proces parowania opisany w instrukcji), system dostępny będzie w połączeniach bluetooth pod nazwą Q-Man Oiler.
Następnie odpalamy na telefonie aplikację i klikamy na opcje połącz. Po połączeniu system zaświeci się nam na żółty kolor aktywnymi funkcjami i jest gotowy do pracy. Oczywiście przy uruchomieniu systemu domyślnie ustawia się on zgodnie z opisem całego procesu działania Q-Man Oiler - w trybie standardowym a wprowadzona zmiana nastawów w trakcie jazdy resetuje się do ustawień standardowych po wyłączeniu i kolejnym włączeniu zapłonu motocykla. Niektóre dostępne opcje, ze względu na zabezpieczenie przed przypadkowym przełączeniem, lub resetem wymagają potwierdzenia celem ich uruchomienia.

UWAGA

System nie wymaga każdorazowego łączenia się telefonu z urządzeniem!
Nawet jeśli przez jakiś okres nie będziemy parować urządzenia z aplikacją, po kolejnym połączeniu się aplikacja sczyta przejechane w tym czasie kilometry, zużytą ilość oleju itd.

Zakładki aplikacji są proste, czytelne i intuicyjne i nie powinny sprawiać trudności w ich obsłudze, chwili uwagi wymaga jednak zakładka zatytułowana KONFIGURACJA.
Domyślnie bowiem system jest skonfigurowany do średnicy tylnego koła 17 cali i 5 szpilek sygnału docierającego z czujnika koła.
Jakiekolwiek więc odstępstwa dotyczące tych założeń powodować będą „rozjazd” w sczytywaniu danych. Zakładka ta służy więc do korygowania tego typu odstępstw, które należy dobrać i zapamiętać według własnego uznania. Współczynnik pojemności natomiast dotyczy ewentualnej zmiany zastosowanego pojemnika na olej i jest skonfigurowany do pojemności dostarczanego w komplecie pojemnika 200ml.

Aplikacja umożliwia bieżące kontynuowanie jazdy z możliwością monitorowania parametrów a jednocześnie zestawione połączenie bluetooth, nie blokuje możliwości korzystania z telefonu podłączonego również bluetooth-em do innych urządzeń na przykład zestawu głośnomówiącego w kasku.
Pozostałe parametry oraz sposób montażu pozostają takie same jak przy poprzedniej wersji
System zarządzany androidem umożliwia również brak konieczności instalowania włącznika wielofunkcyjnego, bowiem wszystkie jego funkcje są w zakresie androida. Upraszcza to montaż, jednak rekomendowany przez nas jest kompletny system z włącznikiem.

Dlaczego Q-Man Oiler?

Q-Man Oiler to nowoczesny profesjonalny i w pełni elektroniczny system smarowania łańcucha. Naszą oceną system ten jest bardzo ciekawą aranżację tego zagadnienia, bowiem swą funkcjonalnością i precyzją działania nie ustępuje markowym elektronicznym produktom w tej branży. Przystępując do realizacji tego projektu jako motocyklista, niewątpliwie borykałem się z tymi samymi wątpliwościami, które przy tego typu urządzeniach towarzyszą i tworząc ten system starałem się je eliminować. Q-Man Oiler jest więc produktem stworzonym przez motocyklistę i z tym gronem pragnę się nim podzielić.

Co nas wyróżnia

Komunikacja z telefonem

Pierwszy tego typu system z możliwością sterowania i monitorowania z poziomu aplikacji w telefonie z android

Sposób podawania oleju

Zastosowany podajnik to pompka membranowa, która bez względu na gęstość substancji smarującej – temperaturę podaje tą samą ilość oleju.

Czujnik koła

Poprzez zastosowanie czujnika koła, system działa bardzo liniowo i podaje zdefiniowaną ilość substancji smarującej co określony odcinek drogi. Sterowany więc jest przebytą drogą a nie czasem, pod ciśnieniem czy grawitacją. Konsekwencją tak dobranego układu jest dobrze nasmarowany łańcuch i rzadko brudząca się felga.

Włącznik

Zastosowanie wielofunkcyjnego włącznika daje liczne możliwości zmiany parametrów a otaczająca go dioda informuje nas o poprawności działania urządzenia w żądanym trybie.

Tryb czasowy

Sterownik posiada również tryb pracy - czasowy, który można wykorzystać w sytuacjach awaryjnych – wywrotka, mechaniczne uszkodzenie czujnika koła, bądź dla osób które życza sobie takiego właśnie rozwiązania. Wówczas urządzenie przechodzi w tryb pracy co określoną sekwencję czasu.

Brak ingerencji w fabryczne urządzenia motocykla

Układ działa autonomicznie i jedyne co potrzebuje z fabrycznego wyposażenia motocykla to masa i „+ po stacyjce”

Dowolność montażu

Olej nie spływa na łańcuch grawitacyjne, lecz jest pobierany ze zbiornika i podawany na łańcuch poprzez pompkę co poza ilościową precyzją podawania również daje możliwość montowania zbiorniczka w dowolnym miejscu (nie musi to być najwyższy punkt układu smarującego)

Patriotyzm i jakość

Q-Man Oiler to produkt polski, zaprojektowany i wykonany przez firme Q-Man.
Dwustronne obwody drukowane do naszych sterowników zostały wykonane w profesjonalnej firmie.
Montaż elementów SMD wykonany został na nowoczesnych maszynach firmy Siemens.
Lutowanie zostało wykonane w piecu rozpływowym zgodnie z dyrektywą ROHS ( bezołowiowe )
Elementy elektroniczne pochodzą od renomowanych sprzedawców TME , Maritex itp.
Firmy te oferują powtarzalność dostaw i dobrą jakość elementów.
Q-Man Oiler spełnia standardy bezpieczeństwa i posiada deklaracje zgodności CE o numerze QN-550.
Zastosowany tam system elektroniczny wykonany jest zgodnie z obowiązującymi normami UE.
Na Q-Man Oiler udzielamy 24-miesięcznej gwarancji.

Sterownik

Sercem urządzenia jest sterownik pracujący w oparciu o mikrokontroler AT-mega. Jest on przystosowany do pracy w dwóch trybach impulsowy (współpraca z czujnikiem idukcyjnym), oraz w trybie czasowym – nie istniej wówczas konieczność instalowania czujnika idukcyjnego a sterownik podaje impuls na pompkę co określony czas. Oczywiście dedykowanym rozwiązaniem jest tryb impulsowy w którym to olej smarujący podawany jest bardzo precyzyjnie co ściśle określony odcinek przejechanej drogi. Trafiający do Państwa sterownik jest skonfigurowany domyślnie i podaje sygnał na pompkę co 1400 impulsów. Konfiguracja ta jest dobrana i przetestowana do optymalnego smarowania łańcucha. Zdjęcia poniżej przedstawiają jak wygląda łańcuch i felga po przejechaniu 500km. Istnieje jednak możliwość definiowania impulsów od 100 do 6300 ze skokiem co 100 impulsów. Opcja czasowa ma natomiast możliwość regulacji od 2 sek do 2 min ze skokiem co 2 sek.

Wielofunkcyjny włącznik połączony z led

Jest to element który pełni kilka funkcji a jednocześnie jest bardzo mały, prosty w montażu i estetyczny w wyglądzie. Dioda sygnalizuje jego pracę, bądź tryb pracy.

a. w normalnych warunkach po włączeniu zapłonu, led zapala się na kilka sekund po czym gaśnie – jest to inspekcja poprawności systemu,

b. następnie dioda sygnalizuje w czasie jazdy każdy impuls idący na pompkę, czyli przy prędkości 70km/h jest to ok 1 błyśnięcie/30sek.

c. jednokrotne wciśnięcie włącznika spowoduje, że dioda zacznie palić się ciągłym śiatłem i będzie to oznaczało, że do domyślnych ustawów, (czy to impulsowych, czy czasowych) dodawane jest +50%, czyli łańcuch zaczyna być 50% mocniej smarowany.

d. kolejne wciśnięcie włącznika spowoduje, że dioda zacznie pulsować ciągle, co dla odmiany oznaczać będzie, że sterownik przeszedł w tryb – 50%, czyli łańcuch smarowany będzie o 50% mniej względem ustawień domyślnych.

e. wciśnięcie i przytrzymanie powyżej 5 sek włącznika zasygnalizowane będzie 3 krotnym szybkim mrugnięciem led i oznaczał będzie, że sterownik przeszedł w tryb pracy czasowej. Funkcjonalność zmiany trybu pracy na stałe odbywa się bezpośrednio na sterowniku, natomiast została ona również dodana na włącznik aby w razie uszkodzenia czujnika indukcyjnego w trasie była możliwa zmiana trybu pracy, bez konieczności rozkręcania i otwierania sterownika.

f. włącznik ma jeszcze jedną funkcjonalność serwisową wykorzystywaną podczas instalacji, ale o tym zagadnieniu w dziale instalacja i uruchomienie.

Uwaga: nastawy c,d,e resetują się do wartości domyślnych po każdorazowym wyłączeniu zapłonu. Chcieliśmy uniknąć tutaj sytuacji w której ktoś przełączy np. na +50 bo chciał dosmarować łańcuch po myjni i zapomni przełączyć na tryb normalny, co skutkować będzie brudną felgą.

Czujnik koła

Bardzo ważne urządzenie które przekazuje sterownikowi informację o przebytej drodze przez motocykl. Konstrukcyjnie system skonfigurowany jest tak, że czujnik pobiera impulsy ze szpilek mocującą tylną zębatkę. Montaż tego urządzenia, jest więc najtrudniejszym elementem całej instalacji, ze względu na różnorodność budowy tylnego wahacza różnych marek motocykli. W komplecie dodajemy wspornik uniwersalny, który można zaadoptować do większości motocykli, jednak czasem może się okazać, że użytkownik, będzie się w tym zakresie musiał wykazać inwencję twórczą.

Poniżej kilka zdjęć przykładowych montaży czujnika indukcyjnego:

Pompka membranowa

Pompka membranowa ma swoje połączenie kablowe ze sterownikiem, oraz podłączona jest do zbiornika oleju i z drugiej strony do przewodu smarującego zakończonego dyszą. Montujemy ją w dowolnym dogodnym miejscu.

Zbiornik oleju

Zbiornik oleju jest dość korzystny kształtem więc bez problemu można znaleźć dla niego dogodne miejsce. Watro pamiętać, że mamy w systemie zamontowaną pompkę a nie jak w większość instalacji - zawór, więc nie musimy przestrzegać zasady, że zbiornik musi być powyżej pompki. Objętość zbiorniczka to 200ml co wystarcza na przejechanie ok 4tyś km. Proszę pamiętać na etapie instalowania, położenie umożliwiające uzupełnienie oleju.

Węże łączące wraz z dyszą

Do dyszy załączone są dwa rodzaje wsporników: na oś koła, bądź z wykorzystaniem innego sposobu mocowania do wahacza. *Ten punkt nie wymaga chyba większych komentarzy*. Poniżej kilka przykładów zainstalowanych dysz i przewodów

Okablowanie

Okablowanie jest rozwiązane na 3 różnych wtyczkach nie dających się pomylić a jedyne przewody które instalator musi połączyć to „-” oraz „+ po stacyjce”